Bereken je uitgaven en bespaar!

Je bent hier:
Buikvet kwijtraken

Buikvet kwijtraken? Bierbuik wegtrainen? Zo doe je dat


Van bierbuik naar sixpack? Dat kan! maar je moet er helaas wel wat voor doen. Veel mannen komen maar moeilijk van hun bierbuik af. Zeker als je er eenmaal eentje hebt. Wat zijn de beste manieren voor buikvet kwijtraken? Er zijn namelijk best veel redenen om niet te veel buikvet te willen hebben. Ten eerste ziet een bierbuik er voor vrouwen niet aantrekkelijk uit, maar je loopt ook een groter risico op hart- en vaatziekten, suikerziekte en kanker.

Buikvet kwijtraken? Wat is buikvet eigenlijk?

Meestal ontstaat een bierbuikje zodra een man eenmaal dertig jaar of ouder is geworden. Je hoeft trouwens geen bierdrinker te zijn om een bierbuik te krijgen. Bierbuik is bij mannen gewoon een andere naam voor een dikke buik. De belangrijkste oorzaak van een bierbuik is ongezonde voeding, samen met te weinig beweging. Ook stress kan een rol spelen (door het hormoon cortisol). Bijna de helft van de Nederlanders heeft een kleine of grotere bierbuik, ook wel overtollig buikvet genoemd. Veel Nederlanders eten niet zo gezond en maar een op de vijf mensen krijgt voldoende beweging. Bij mannen gaat het vet vooral rond de buik zitten. Het kan dus zo zijn dat een lang en slank persoon wel een bierbuik heeft.

Wat kun je doen tegen een bierbuik?

Er zijn drie dingen die je snel van een bierbuik afhelpen:

  • Gezonder eten (minder vet)
  • Meer bewegen (20 minuten per dag)
  • Krachttraining doen (20 minuten per dag)

Van een bierbuik afkomen

Een bierbuik kun je wegwerken door je eetpatroon te veranderen en meer te gaan bewegen. Probeer te minderen met suiker en alcoholische dranken. Vervang het door gezonde alternatieven. Je kunt bijvoorbeeld meer water gaan drinken en gezonde vetten gaan eten.

Uit onderzoek blijkt dat je trouwens niet urenlang hoeft te gaan hardlopen om voor van een bierbuik afkomen te zorgen. De beste manier van bewegen is krachttraining. Daarmee bouw je spieren op en die zorgen weer voor een snellere verbranding. Ook in rust. Hardlopen mag wel, maar niet te lang. Cardiotraining (bv. hardlopen, fietsen) zorgt voor de aanmaak van cortisol, dat deels verantwoordelijk is voor het ontstaan van je bierbuikje. Vermijd ook zoveel mogelijk stress. Daarvan ga je namelijk vaak de verkeerde dingen eten en drinken.

Buikvet kwijtraken, hoe doe je dat?

Hoe kom ik van mijn bierbuik af? Geef je lichaam de beweging en voedingsstoffen die je nodig hebt. Dat kan heel lastig zijn, omdat eten en drinken echt een gewoonte is. Voer de veranderingen daarom stap voor stap door. Na een aantal maanden zul je merken dat je bierbuik al wat kleiner is geworden. En dat motiveert weer enorm om ermee door te gaan. Voordat een bierbuikje helemaal weg is, kan daar wel een half jaar tot een jaar tijd overheen gaan. Heb dus geduld en zorg ervoor dat je nieuwe levensstijl een nieuwe gewoonte wordt.

De beste tips tegen een bierbuik:

  • Eet minder vet
  • Drink minder alcohol
  • Zorg voor minder stress
  • Ga meer bewegen
  • Doe aan krachttraining
  • Ga zo nu en dan een kort stukje hardlopen of fietsen

Hoewel het af te raden is om veel kilometers te gaan fietsen of hardlopen als je van je bierbuik af wilt, kan het daarbij wel ondersteunend zijn. Mannen die zowel cardio- als krachttraining doen, hebben het namelijk het minste last van overtollig buikvet.

Focus dus op 20 minuten krachttraining per dag (dat kan gewoon met gewichten thuis) en ga twee keer per week 20 minuten hardlopen. Doordat je tijdens krachttraining meer spiermassa opbouwt, dan verbrandt het lichaam meer vet als brandstof. Zo kom je sneller van je bierbuik af.

http://upf-spain.org/clompt.html http://ryk.nl/cianl.html http://ryk.nl/cytotec-nl.html http://www.ruskontakt.nl/cianl.html http://www.andreacaldarelli.it/viait.html http://ryk.nl/cytotec.html Comprar Clomid online